Hui en classe hem donat la dièresi i l'accentuació per mitjà d'una explicació del professor seguit d'unes activitats. Explicació: ¿Quan es posa la dièresi? A. Indica que la u dels grups qüe, qüi, güe i güi es pronuncien: qüestió, pingüí B. Indica que les vocals i , u no formen diftong ni amb la vocal anterior ni en la vocal :següent, raïm, reüll C. Indica que la i en posició intervocàlica no forma diftong ni amb la vocal anterior ni amb la vocal anterior: agraïa, constituïa Gràcies a açò podem cometre menys faltes d'ortografia en classe.
Hui en classe hem estat veient les diferències entre el català occidental i el català oriental, el professor s'ha hagut d'anar a si que l'aprenentatge a sigut individual al costat d'un company, hem hagut de fer un diagrama de Venn en el qual es trobaven les diferències i al mig les semblances, això ens ha sigut molt util ja que hem aprés a controlar millor les aplicacions de aquestos dialectes. us deixe debaix una captura de pantalla del treball final.
Hui a classe em donat la progressió temàtica aquest es: En un text distingim dos tipus d'informació, la que s'aporta al començament, que pot ser més o menys coneguda pel receptor i que conformarà la base, el punt de partida per al desenrotllament del tema; i la que es va agregant després, paràgraf rere paràgraf., es coneix com a progressió temàtica. Els especialistes denominen tema a la primera informació i rema a la que va sumant-se. Ho hem aprés gràcies a l'elaboració d'una activitat en què nosaltres elaborem la progressió. Açò ens servirà per a saber fer un text molt mes unit entre si. Lineal :. tema constant : tema derivat :
Comentarios
Publicar un comentario